• Jobba hos oss

Jobba hos oss

Jobba för Vänsterpartiet Malmö

Vänsterpartiet är en växande rörelse för ett jämlikt Sverige. Vårt parti består av våra medlemmar, ideellt förtroendevalda och politiker, men också kvalificerade medarbetare.

__________________________________________________

Vänsterpartiet i Malmö söker två politiska sekreterare.
Tjänsterna är förlagda antingen till Stadshuset eller till Vänsterns Hus i Malmö.

Lön utgår enligt partiets kollektivavtal. Som politiskt förtroendevald har du rätt att vara tjänstledig från ditt ordinarie jobb med omedelbar verkan under hela den tid som uppdraget gäller, vanligen 4 år. Vi tillämpar provanställning 6 månader.

Tjänsterna tillträds tidigast 17 oktober men beroende på valresultatet kan förutsättningar förändras. För båda tjänsterna gäller att du ska vara medlem i Vänsterpartiet och politiskt intresserad.

Vänsterpartiet Malmö är en partiförening med 2 000 medlemmar och vi har hög aktivitet i så väl det parlamentariska som utomparlamentariska arbetet. Vi söker nu dig som vill vara med och driva partiets politiska arbete framåt.

Ansökan ska skickas till [email protected] senast 18/9.

__________________________________________________

Vill du jobba hos oss?

1. Politisk sekreterare – inriktning politik/kommunikation

Som politisk sekreterare med denna inriktning är din övergripande arbetsuppgift att kommunicera partiets politik. Du behöver därför vara väl insatt i den och vara van vid att formulera politiska budskap som når ut.

Du ska vara en god skribent och flerspråkighet är meriterande. Du ska kunna skriva allt från pressmeddelanden, apeller, artiklar och reportage eller snabba budskap på sociala medier.

Du ska också ha dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat såväl med sociala medier som tryckta medier. I arbetsuppgifterna ingår också att leda arbetet med medlemstidningen Folkviljan samt den externa tidningen Vänstern i Malmö.

I uppgifterna ingår också att planera och hålla i träffar för våra kommunpolitiker tillsammans med vår gruppledare samt hålla i kontakter med parlamentariker på region- och riksnivå för att kommunicera vår politik på ett sammanhållet vis.

Du kommer arbeta nära våra kommunpolitiker och ansvara eller stötta dem i deras kommunikation. Du kommer tillsammans med vårt kommunalråd och vår gruppledare ansvara för stöd till och samordning av våra fritidspolitiker.
Du kommer att ansvara för partiets kommunikation internt och externt i samarbete med förtroendevalda och partiföreningen.

Andra arbetsuppgifter kan också förekomma.

Om du har frågor om tjänsten, maila Pia:

2. Politisk sekreterare -inriktning organisation

Du kommer att utöver att tillsammans med styrelsen och övriga arbetslaget, utveckla partiföreningens verksamhet och fungera som navet i vår partilokal.

Vår partiförening är stor och är uppbyggd kring en rad olika utskott och grupper. Du kommer vara dessa behjälpliga med allt från praktiska saker till hjälp med idéer och planerandet av kampanjer och mobilisering. Då vi är en politisk aktivistorganisation med många medlemmar innebär arbetet många sociala kontakter och detta ställer höga krav på flexibilitet.

Du ska fungera som en länk mellan styrelse och arbetslag, delta på styrelsemöte, se till att de uppgifter som ges till arbetslaget når rätt person. Fungera som stöd för utskott och arbetsgrupper. Planera och genomföra kampanjer allt från demonstrationer till mobilisering.

Vi söker dig som har god kännedom om Vänsterpartiets politik, organisation samt historia och erfarenhet av politisk aktivism. Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Vi ser gärna att du lämnar referenser från tidigare arbetsgivare, uppdragsgivare eller organisationer.
Andra arbetsuppgifter kan också förekomma.

Om du har frågor om tjänsten, maila Pia: