Nominering till ledamot i grundskolenämnden

På kommande medlemsmöte den 10 april ska ett fyllnadsval göras: ordinarie och ersättare i grundskolenämnden. Nominera senast 28/3.

Kort om uppdraget:
Grundskolenämnden är kommunens centrala politiska organ för grundskolefrågor. Som förtroendevald är du intresserad av barns (6-16 år) utbildning och vad som krävs för att denna skall bli så bra som möjligt för alla barn, lärare och annan personal i hela Malmö Stad. Idag har Vänsterpartiet Malmö två ordinarie ledamöter och två ersättare i grundskolenämnden.

Allmänt:
Att sitta i nämnd innebär att läsa de ärenden som förvaltningen skickar varje månad och att tillsammans med övriga ledamöter i ett gruppmöte diskutera dessa och besluta vad Vänsterpartiet vill. Ni skriver också särskilda yttranden, reservationer och yrkanden tillsammans.
Vänsterpartiet sitter i opposition denna mandatperiod och varje partigrupp är ett kollektiv där alla lär av varandra och hjälper nya.
Valberedningen är måna om att alla som är intresserade av uppdraget ska känna sig välkomna att söka. Vi hjälper gärna dig som är intresserad men osäker på uppdraget eller processen. Maila Vänsterpartiet Malmös valberedning på [email protected] om ni har frågor.
Sista nomineringsdagen är 28/3. Maila [email protected].

Den nominerade ska vara tillfrågad. Nomineringen bör innehålla en kort motivering samt namn och kontaktuppgifter till personen i fråga. Det går givetvis bra att nominera sig själv.